tisdag 17 mars 2009

Jour-nazisterna

Efter att under lång tid stört mig på journalisternas hetsjakt på än det ena, än det andra, så tror jag nu att jag kommit på själva skälet till att det är så. Vilka håller på med hetsjakt? Jo, nazisterna. Vilka är det som sköter detta på nazisternas fritid? Jour-nazisterna, så klart. Från dessa är steget väldigt kort till jour-nalister, och tar man sedan bort bindestrecket så är saken klar.

För att styrka detta vetenskapligt så att det inte bara framstår som en ordvits ber jag er betänka följande. Nazisterna är ju anti-semitiska. Jag förordar själv anti-smitismen, vilket betyder att jag inte tycker att man t ex skall smita från trafikolyckor eller från sitt ansvar på andra sätt. Journalisterna smiter ju ofta från sitt ansvar att källgranska, vilket jag tycker bevisar hela saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar