söndag 14 juni 2009

Otrolig journalistik


Det vore lätt att avfärda denna formulering som ett enkelt skrivfel, men jag tror mig veta att det finns en annan, betydligt mer oroande, förklaring. Det är alltså en journalist på DN:s motorsajt "Allt om motor" som står för den lilla krönikan om en olycka som kanske inte hade hänt om hans motorcykel varit utrustad med låsningsfria bromsar.
Det intressanta här är att han visste det redan då, men nu är han säker. Vänta nu, för att veta något måste man väl vara säker, annars tror man väl bara?

2 kommentarer:

  1. Det som ska ifrågasättas är hans körkort. en liknelse: jag vet att jag blir påkörd om jag kör ut i korsningen nu... är det värt att testa bara för att man inte tror på sig själv?

    Nytt Blogginlägg: MJ är inte död han bor på en söderhavsö med en genomsnitsålder på 12år!

    Glad sommar Pontus

    SvaraRadera
  2. Hmm, nu skrev jag en sak om Michael Jackson och såg sedan din kommentar om att jag borde skriva att han bor på en söderhavsö. Nu skrev jag förstår inte exakt så, men ändå lite åt det hållet - spooky. Glad sommar själv!

    SvaraRadera